Länge sen igen..

Hänt mkt sen sist,väldigt dålig på att uppdatera!
 
Sen sista inlägget vart vi gravida med en liten lilla syster Alice som kom på nationaldagen -17 :) 2 dagar efter bf:)
Förlossningen gick jätte bra, 2 1/2 timma denna gång fort och bara lustgas :) så liten å underbar!
Men större än vad Wincent var.
Dagen innan hade vi förberett att Wincent skulle sova hos son faster som tur var för morgonsidan runt 05.30 satte förvärkarna igång och jag gick och duscha efter order av sjuksköterska och sedan tyckte a att jag kan ju inte stå där. Och ha så ont, jag kommer nog föda snart så vi omgrupperade oss å a hämtade bilen så for vi till förlossningen där fick vi snabbt byta rum då jag var öppen 4 cm sen gick det fort och ont men bättre än förra gången:)
Lilla Alice fastnade mellan en värk så hennes hjärtljud gick ner till 30 så nästa kryss så kom hon å dom rusade ut med henne med a men hon kom igång själv!
Medans fixade dom mig å så kom dom med vår lilla solstråle!:)
Vi fick ett rum om vi ville stanna kvar över natten men vi hade godkänt att åka hem om vi ville men jag och Alice stannade å a åkte och hämta Wincent så hade faster och Wincent samt gudmor fixat fint hemma hos oss. 
Så kom grabbarna :) vilken känsla två underbara barn!:)
 
Sen till något riktigt tråkigt,min far han hade varit sjuk i ca 1 1/2 år och blev i denna tid dåligare och ca två veckor efter Alice ankomst så vart han sjukare och cancern hade spridit sig till huvudet som inte gick att göra något år,en tickande bomb som dom sa..
Sen föll han och tappade balansen och vart inlagd och sedan tog det bara 3 dagar så sa hans kropp ifrån och han fick äntligen vila från all smärta!
Min fina pappa fick aldrig träffa Alice, men tur så hann vi prata i telefonen många gånger där han kunde prata med henne,men man önskar att han kunde ha fått levt utan cancern å fått må bra!
Den 5/7 somnade min älskade pappa in,en evig saknad kommer det vara!
Min pappa var en av mina bästa vänner under sista åren,där man kunde bolla olika idéer och få vägledning och en enorm kärlek!
Jag älskar dig pappa min jag hoppas du är och hälsar på oss ibland och har det bra där du är nu!
 
Så den 8/7 packade vi ihop och lånade a s systers husvagn och började bila upp,vi åkte in vägen och gjorde resan till en liten semester för att slå två flugor i en smäll.
Vi stannade på fyra ställen där vi sov:) mysigt och roligt att se Sverige på detta sätt:)
Vi var på Orsa björnpark, storforsen mm sedan när vi kom till luleå så ställde vi husvagnen baksidan vid min faster där vi fick låna lägenheten :) så snällt.
 
Då började förberedelserna inför begravningen som var den 26/7 jätte fin blev den, vi valde efter vad pappa ville ha sång istället för psalmer med bland annat miriam Bryant ett sista glas..
En av pappas nya favoriter.
Hade hellre träffat han å skålar på riktigt å han fått vara frisk..
Men men..
Jätte vacker begravning!
 
Sedan dagen därpå åkte vi hem då streckkörde vi så vi kpm hem ca 21 på kvällen och hade åkt på morgonsidan.
Skönt att komma hem!
 
Alice var bara 1 månad då vi åkte på resan det gick bra trots att hon hade kolik.
Tur jag har min andra hälft, alltid vid min sida!
Sedan vart det planering av Wincent 3 års kalas!:)
Och livet rullade på, vi var ute större delen av sommaren/ hösten.
A började skolan igen å Wincent dagis och jag var hemma med Alice.
Och nu i december började jag jobba igen på helgerna bara än så länge på mitt jobb som assistent. 
Utbildad undersköterska blev jag februari -16.
 
Vi alla mår bra och livet leker. 
Men vi är nog alltid sjuka av dagis baciller, man hinner bara vara frisk i ca 3 dagar så kommer nästa förkylning..
Ursch för sjuka kan hoppas att nu har vi byggt upp lite immunförsvar!
 
Ja det är endel som har hänt sedan sist.:)
 Lite bilder,men har tyvärr tömt telefonen sen Alice var liten bebis men detta får duga ändå;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En klassisk promenad för oss:)
Inviger nya mössan av snälla Annelie som sytt!
 Premiär för gungorna samt fina mössan från Annelie!
Premiär för gungan!
 
Älskade pappa jag hoppas du har de bra och vakar över oss, du fattas oss!
Varje dag! 
 
 
Ha det bra på er alla nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback