helgen som var..

... har varit toppen bra.
I fredags blev jag och Ronja själva hemma då gubbarna for och rantade runt.
Mycket skönt var ute hela dagen på balkongen och satt och solade sen var vi en långis och mötte Sofie i stan och kolla på hennes nyklippta hår som vart mycket fint.
Sen på kvällen vid 7 tiden kom Sofie och hämtade upp mig så for vi och handla lite, jag köpte två olika chipspåsar och två olika dipp och en chokladkaka och en dricka- bara onyttigt. Men gott!
Sen for jag hem och gav Ronja mat och gjorde iordning allt snask och satt hela kvällen och snaskade och kolla tv och bara mös.
Sen tog jag ett bad och gick och sov sen på natten kom gubbarna hem igen men då sov vi redan.

Och igår, lördag hade vi bestämt att fara till storforsen och kolla.
Så det blev att stiga upp vid halv tio och göra oss klar och fara ditåt och då vi var där bestämde vi oss för att fara mot ritsen och kolla där på bergen och allt som hör till.
Sen for vi vidare mot Gällivare där vi hade impulsbestämt att fara och sova och kolla film.
Först vart de lite handligt då det inte fanns nå alls nå mat eller frukost där och sen laga gokött och annat gott sen ut med hundarna typ i en timma och bara vara ute och sen in och kolla filmen som gick på trean och direkt efter var vi alla så trötta så vi gick och sov.
Och det slutade med att jag och Fredrik delade på en 90 och hundarna på en 90 säng:P snacka om trångt och varmt!
Plus att jag hade fått min mens så jag vaknade vid två tiden och hade världens värk så jag var tvungen att gå upp och ta två panodilbrus och sen efter ett tag kunde jag somna men vaknade tittsomtäpp iaf..

Sen idag steg vi inte upp förän elva och då var de frukost och ut med hundarna sen bar vi av hemåt!
Skönt- borta bra men hemma bäst!

Då vi kom hem städade vi och diskade undan sen tidigare och laga mat och stoppa igång en tvätt och nu ligger vi bara och slöar men ska snart gå och hänga upp tvätt och ut med hundarna på en långis eller fara och släppa dom.

Här kommer lite bilder.








Ha en trevlig söndagskväll!
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback