Tung dag idag..

Imorse vaknade jag vid femtiden och kunde inte somna om men låg i sängen till sex då jag bestämde mig för att stiga upp efter kanske tre timmars sömn...
Hoppade in i duschen och tog sen på mig mjukisar och gjorde iordning frukost och mig sen gick jag ut för att få en avkopplande rök och bara njuta ett tag av lugnet, sen klädde jag på mig kläderna för begravningen och gick ut och väntade på Johan min kusin som skulle hämta upp mig sen skulle jag guida han till Sofie då han inte har något lokalsinne sen for vi mot mjölkudden för att köra karnivan med mor och far och faster sen mot Kalix.
Väl då vi var framme var vi en timma för tidigt, men kändes skönt att vara tidig så man kunde i lugn och ro kolla på kyrkan och kistan och alla blommor som fanns där.
Vår kusin som bor neråt i Sverige kunde tyvärr inte närvara så hon fick beställa kransen som vi barnbarn skulle ge, mycket fin!(kommer bilder sen)
Sen våran andra kusin väntar tvillingar just idag så han kunde inte heller närvara, men båda två fanns där i våra sinnen iaf.
Sen vid tiotiden kom alla andra och vi satt där och lyssnade bland annat på en dikt som farmor hade skrivit då hon levt som hon ville att vi alla skulle höra, mycket bra och tog hårt att höra, mycke tungt, tårarna bara rann!
Efter hela cermonin som var mycke vacker gick vi till ett hotell som vi hyrt för att fika lite och samtala med varandra, träffade mycke nytt folk som är på ett eller ett annat vis min släkt.
Trevligt och gott att få i sig nå det bjöds på smörgåstårta och tårta.
Sen lästest det upp telegramm som folk hade skickat in och skänkt till cancerforskningen och fonder av olika slag och även hjärtfonden, mycke fint ändamål!
Sen bar det av hemmåt igen och på vägen hem följdes vi åt som påvägen dit.

Så släppte johan av mig på porsön där Maria jobbar så då hon slutade for vi och handlade lite och sen till bergnäset och hämta lillmattias från dagis sen hem till dom och lagade mat och bara umgås sen kom hennes Syster Ylva dit och hennes lillkille Alvin och deras bror Erik så de blev lite bus med ungarna sen massage för Maria med olja!
Sen kom Fredrik och Ozzy och hämtade mig så for vi och släppte Oz och sen hem, och då har vi bara slötittat på en film på åttan som jag sett sen jag var liten "magiska systrar" tror jag den hette, rogivande och bra!:)
Tänkte faktist ta ett bad ikväll men är hellt färdig i kroppen och huvudet efter idag så orkade inte ens bada som är nog avslappnat!
Så nu snart blir det att gå och lägga mig i sängen och sträcka ut mig och bara sova!!
För imorgon blir det en ny dag med ny energi som ska läggas på att fara till stan på marknaden och köpa nå strumpor, hörde att det var 12 par för hundra kronor!!
Billigt, men då kan de vara sämre kvalite som de tyvärr har börjat bli på senaste år..
Men inte illa pinkat!
Sen får vi se vad dagen har att ge:)

Godnatt allesammans!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback