Roliga historier

*
Föräldrarna hade åkt iväg någonstans och deras son som var rätt gammal, stannade ensam kvar hemma, han hade sitt rum på övervåningen..

Under kvällen/natten hör han hur någon krossar en ruta där nere i huset. Han hör hur någon kliver in och går i glaset.. Killen hör också hur någon närmar sig hans rum .. så han tar med sig mobilen och kliver in i garderoben för att gömma sig medans han ringer till polisen..

Plöstligt öppnar tjuven garderobs dörren och frågar förskräckt: "Vad fan gör du här??"
Killen svarar: "Jag BOR här."
Tjuven: " I en garderob?"
*

*
Polisen stoppar en bil o gratulerar polacken:
-Grattis ni är den 1000e bilisten som kom ihåg bältet. Ni har vunnit 10.000kr vad ska ni göra med pengarna?
- jag tror jag ska ta körkort svarade polacken, då säger kvinnan på passagerasidan:
-Lyssna inte på honom! Han säger så mycket dumt när han har druckit för mycket.Då säger en man i baksätet:
-Klantskalle! ja visste att vi inte skulle komma långt i den här stulna biljävln. En pinsam tysnad uppstår tills ett dovt ljud från bagagrluchan hörs:
- Har vi kommit över gränsen än?
*

*
En tjuv bröt sig in i ett hus en natt.
Tjuven lät ljuset från ficklampan lysa runt för att se om det fanns några värdesaker där, när en röst sade:”Jesus vet att du är här”
Han hoppade nästan ur sitt skinn, släckte ficklampan och stod alldeles stilla
När han inte hörde mer ljud, han skakade på huvudet och fortsatte leta efter värdesaker.
Precis när han plockade ut stereon för att ta bort sladdarna hördes en klar stämma igen:
”Jesus tittar på dig”
Han stelnade till och lyste runt i rummet för att lokalisera var ljudet kom från.
Slutligen, i hörnet av rummet, fick han syn på en pappegoja.
Var det du som pratade, frågade han pappegojan?
”Yep” sa pappegojan, ”jag försökte bara varna dig, för han kollar dig nu”
Tjuven slappnade av. ”Varna mig, va. Vem i hela världen är du?”
”Moses, sa pappegojan.
“Moses?” skrattade tjuven. “Vem I hela världen skulle ge namnet Moses till en fågel?”
”Det är samma människor som skulle döpa en Rottweiler till Jesus.”
*

*
Jag lägger min hand runt den, tar den i min mun,
den är styv och våt, dengår in och ut, det rinner vitt ur mungipan och jag tar ut....TANDBORSTEN!
*

Kommentarer
Julia

okej, men ja gillar det. annars skulle ja nog göra det färgat.

2010-03-02 @ 19:27:34 URL: http://juliaberglund.blogg.se/
Madde

För att få chansen att bli dagens blogg, anmäl dig i inlägget på min blogg!



kram

2010-03-03 @ 18:06:13 URL: http://maddisenj.blogg.se/
Julia

hade ja innan också. sjukt snyggt med svartvitt:)

2010-03-03 @ 20:32:06 URL: http://juliaberglund.blogg.se/
Julia

nej det är lugnt. tog inte illa upp heller:)

2010-03-03 @ 23:47:05 URL: http://juliaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback