Funderat länge nu..

Hej hej de var inte igår direkt, jag har tänkt skiva flera gånger om vardagen och allt som händer i mitt liv, men har inte riktigt känt så rätt, att visa andra att man har gjort saker då man kanske ska försväntas vara i sorg.
Men hellt sant så har jag inte hunnit ta till mig ännu vad som hänt med min farmor (ännu) eller det börjar knapra in på mig lite granna men inte ritkigt där ännu.
Men har då alltid sagt och tyckt att man behöver inte gråta bara för att någon närstående gått bort och speciellt inte på en gång, de får ju komma med tiden.
Har fått höra flera gånger nu att jag inte ska känna press på allt de där för då blir de bara jobbigare.

Men hur som hellst det har hänt lite granna sen sist jag skrev men nu minns jag inte exakt allt.
kan börja med att lilla Ozzy har blivit stor nu väger han hela 26 kilo och det kunde jag aldrig tro, kanske 18 kilo eller nå:) Och varför vi har vägt han är för att vi har kastrerat han i fredags och det gick jätte bra med operationen och så men han sov hela dagen till kvällen sen tjöt han hela natten och jag ringde runt till en massa journummer i hela sverige för att försöka få tag i någon så vi skulle veta vad vi skulle göra så först en halvtimma senare fick jag tag i en som sa att jag kunde ge en till tablett ! SKÖNT, då tog det bara två timmar till innan han somnade i lugn och ro, men ville stiga upp halv tio så det blev bara 4 timmars sömn för min del.

Sen samma dag som han kastrerades hade jag och maria bokat att vi skulle fara på nordpoolen och ta de lugnt och bara ha roligt! Köpte sammanlagt mycke alkohol och vi drack i bastun och det slog då hårt i huvudet kan jag säga:P haha
Sen att vi drack där var för att de inte alls var nå folk så då passade vi på:)
Sen hade vi ingen skjuts hem först från boden för att våran chafförs bil hade gått sönder, men tillslut löste det sig att dom kom med en annan bil och hämtade:P
Jag säger bara ett STORT TACK till dig MARIA för den underbara kvällen!

Sen har jag även träffat några av kusinerna förra helgen och tog någon öl med dom, mycket trevligt var det och mycke prat om allt och inget.
Det behövs för att lära känna varandra!
Och sen igår for vi nästan alla in och träffades och kollade vad vi skulle ha för någon krans eller vad till farmoors begravning, men det slutade iaf att våran äldsta kusin Susanna ska få ordna det där då hon inte kan komma upp alls då hennes barn är sjuka och hon själv.
Sen har vi bestämt att ge pengar till barncancerfonden också, känns mycket bra för det hade nog farmor velat att det går till något bra och inte bara slänger pengarna på blommer och sånt.

Sen har det varit mycket fint väder i några dagar också så man har kunnat vara ute lite mera utan att frysa, jag hoppas verkligen att sommaren är på väg mycket snart!!

I veckan är det lite fullt upp, ska klippa mamma och pappa, sen måste jag städa här hemma för det ser förjävligt ut.
Sen ska jag ringa en massa olika jobb och kolla läget.
Och sen försöka bara kunna vara och koppla av.

Idag har jag bara varit hemma och tvättat hela Ozzys bädd som han har svättas ner eller nå (inte kissat iaf), sen fixat lite hemma och handlat och ringt en massa jobb och sen skickat några cvn.
Och nu ikväll blir det nog att lägga sig i ett bad och bara vila typ.:)


Mina funderingar kring allt börjar bli mer och mer klarare på allt, känns som om jag till och med drömmer om det om nätterna.
Eller så är de så att jag har så fullt i huvudet att det håller mig vaken och halvsover bara...?
Men som sagt har snart kommit till insikt på det hela och då fattas bara en handligt till det.

Där var lite av de jag har velat dela med mig:) men kanske bättrar på det senare!:)
Ha de bra kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback