Godkväll!

Igår trodde jag inte att jag skulle få något sällskap alls i veckan, att det bara skulle vara jag och Ozzy.
Kan börja med att berätta hela min dag igår.
Vi steg upp kanske vid tio tiden och gick ut och gjorde iordning frukosten till han och sen även till mig, efter det hoppade jag in i duschen och gjorde mig klar och gav han maten, efter vi hade varit ute fick han vila lite granna delvist för att jag skulle vakna till lite granna.
Sen då han vaknade var de full gång igen gå ut och sen då vi kom in satte jag igång och tränade han på sitt, ligg och stanna med godis, det tyckte han var riktigt intressant.
Och det har gett resultat för nu kan han nästintill ligg!
Sen efter det tränade vi loss med en tennisboll som han verkligen älskade och det gick super bra!
Vi höll på kanske i en ½ timma med alltihopa, så efter vi var klara var vi tvugna och gå ut en sväng till.
Sen gick han till sin bädd och ville sova ett tag, det förstår jag om man håller på att lära sig saker blir man trött! :D

Då han vaknade igen blev det att gå ut igen direkt och sen förbereda middag åt mig och han sen ut igen med han.
Och efter det var det lekstund med den röda ringen.
Sen satte jag mig framför datorn och bara få vara för sig själv för en stund.
Och vid sju knackar det på dörren och då jag går och öppnar står MAria där, snacka om chockad jag vart.
Hon hade provat skicka flera sms till mig och ring men det var bara telefonsvar pga att då mobilen är på ett visst ställe så försvinner hela tekningen och då kommer man inte fram- Alla som känner mig vet att jag ALDRIG har avstängd telefon, så kommer ni till telefonsvar så prova igen och skicka sms för dom brukar oftast komma fram!
Jag och Maria kollade på tv och surrade en del, mycket trevligt att få sällskap!

Och nu idag hade jag ställt klockan på halv nio men klev inte upp förän tio, men har vaknat vid femtiden då Ozzy tassade runt i sovrummet och klev upp och följde han till bädden och sen vid sju tiden var det en traktor som for fram och tillbaka och levde om! Så jag hade inte sovit så speciellt bra därför den senare uppvaknandet.
Då vi steg upp gick vi ut som vanligt och gjorde dom vanliga sysslorna och sen tränade jag lite granna 30 situps och 30 ryggövningar och 30 benövningar!
Tänker försöka sattsa på beach 2010, tro det eller ej men jag har faktist gått upp 6 kilo på ett halvår:)
Och nu tänker jag ta all min chans till att motionera Ronja okcså så jag får muskler i benen igen ;P
Efter jag hade gjort mig klar så blev det att träna Ozzy på sitt, ligg och stanna och sen bus med tennisbollen och loss:)
Man märker verkligen att han tog in de vi tränade på igår!

Sen vid tre tiden kom mor och far som skulle visa hur man lagar röding och äta här och umgås, dom var väl här till halv sju och då dom far möter jag upp Maria som kom förbi idag också för att visa ett par jackor och sen umgås.
Hon åkte hem vid kvart över nio med buss och sen dess har jag och Ozzy bara tagit det lugnt och kollat tv och suttit här.
Och nu funderar jag på om jag ska sätta igång en film jag laddade ner igår " Marley and me".
Jag tror att jag har sett den innan men fick höra igen att den ska visst vara bra!

Och imrogon har jag kanske tänkt att träna Ozzy på buss, då jag aldrig har provat det med Ronja ännu så får det bli med Ozzy istället, eller ska prova det med henne sen.
Hoppas det går bra, han är så glad åt alla människor som går förbi en då man är ute och vill dit och även till alla hundar också, visst det är positivt men man vill inte att han ska vara så framfrusig.
Sen får han inte heller träffa alla som han vill til heller utan jag bestämmer vilka det blir vi ska träffa om vi ska träffa någon.

Jaa, jag vet det står mycket om mina hundar, men det är ju mitt liv, eller min familj rättare sagt och jag trivs med det fast man klagar i mellanåt.
Visst det är också skönt att bara få vara för sig själv och fara in till stan, eller till vännerna utan hund.


Ha en forsatt trevlig kväll och Godnatt sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback