2009

Tänke skriva lite granna om vad som hänt 2009 för mig och i min omgivning som dom flesta gör vid årskiftet.:)

8/1-09- Startade jag denna blogg, så nu har den funnits i över ett år. Med hjälp av min älskade vän Jenny har min design här på bloggen blivit super fin!(TACK!)

23/2-09- Föddes min sötaste systerdotter Cornelia!

12/3-09- Slutade jag röka i hela 3½ månad, och åt väldigt mycke frukt och "kulor"(för en krona) och mentos.
Och det gick väldigt bra för mig, men sen trillade man dit igen då jag var på en fest.

12/4-09- Körde jag för första gången ordentligt med skoter och det gick super bra, vi var i Gve under påsk och hade några bra utflykter med Fredriks familj med grillning, super mysigt!

17/4-09- Förlovade vi oss!

8/5-09- Tog mina föräldrar bort våran familje katt som vi har haft i hela 19 år, nämligen under hela mitt medvetna liv!
I början hatade jag henne för att jag var rädd för henne, då hon hade anfallit mig flera gånger, hoppat på benen och stoppat klorna där, rivit mig i hela ansiktet och bara allmänt elak.
Men efter några år vart vi vänner och kunde ligga och mysa tillsammans.
Hon var verkligen en riktigt fin katt!

1/6-09- Fick vi nyklarna hit till skurholmen, efter många om och men om vart vi skulle bo och vilken lägenhet vi ville ha så bestämde vi oss för denna.
Tyckte först inte riktigt om den då det var samma färger överallt på väggarna och sen var det lite halvrisigt golv i hallen.
Men nu har vi hunnit bo här ett tag och stoppat våran egen prägel på den och bytt golv och målat om i hallen.

14-23/08-09 - Den 14 åkte jag ner till Jenny gumman med flyg och var där nere till den 23:e väldigt länge!
Alltid lika roligt att åka ner till henne, känns aldrig onaturligt eller nå dåligt, som att man sitter hemma hos henne här i Luleå bara!

27/9-09- Bestämde vi oss att köpa lilla Ozzy som är född den 23/8-09. (Samma dag som min farfar fyller år)

15/10-09- Började vi fara mot Karlstad, Årjänge där Ozzy fanns, konstigt nog verkar man alltid vilja ha något djur långt borta fast det finns liknande här i Norrbotten.
Men han var så sjukt söt, den vi just ville ha!
Och då vi kom fram fick vi träffa hans föräldrar och allt var hellt perfekt, så vi tog med han hem som bestämt!

23/11-09- Började Fredrik att jobba i Gällivare igen och då vart det lite kaos för oss då Ozzy inte kan vara själv ännu medans jag går ut med Ronja och hon kunde inte följa med till Gve med Fredrik och vara själv i 12 timmar...
Men till slut bestämde vi oss att vi far alla fyra istället.
Och det gick super bra, men man blir lite rastlös trots att man hela tiden kan göra nå med hundarna där, men lite tyst då man bara pratar med sig själv till hundarna medans gubben jobbadet.
Så näst sista veckan han jobbade där så sov jag hos mina föräldrar i en vecka så jag fick hjälp med hundarna!
Plus att vid det lagret har vi börjat vänja Ozzy längre tider att vara själv.

22/12-09- Var sista dagen Fredrik jobbade i Gve för detta år och fick Jullov.
Vilket uppskattades både av mig och hundarna och självklart honom:)
Fast under tiden har det ändå varit mycket stress, då det har varit att hinna köpa julklappar innan jul, fixa inför nyår och allt som hör till.
Men någon dag har vi hunnit ha det lugn och ro.

Då vet ni i stora drag vad som har hänt och vad vi har gjort 2009, vissa intressanta saker andra inte!


Kommentarer
jenny

Jag skulle ha sovit vid 00 om jag inte fastnat med skitbloggen :) Men imorse när du ringde sov jag. Sen åt jag frulle å kolla sista av våra bästa år osådär :)



Kram

2010-01-12 @ 14:11:14 URL: http://sweetjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback