Vinter OS?!

Tycker absolut inte alls om OS, tycker överlags inte alls om sport, finns inge värre än att se någon springa efter en boll eller göra det svårare och åka på hal is efter en puck, eller dunka en boll i marken och sen kasta den in i en korg, eller någon som åker på ett par brädor och tävlar vem som kom snabbast in i mål.
Visst det är roligt att spela för skoj, men då det blir en tävling vet jag inte riktigt om jag tycker det är nå mer intressant.
Handlar det inte bara om makt, vem som vann vad och vem som är starkast?
Huvvaligen tur att OS bara är vart fjärde år...
Och tur att jag har en kille som inte direkt är brydd i sport heller, visst tycker han om att se då Sverige spelar men inte annars.
Hörde att några av hans arbetskollegor skulle imorgon då dom slutar gå och sova vid 7 och ställa väckarklockan på tre och kolla tills dom börjar igen vid sex och sen jobba igen.
Tur att min gubbe har lite mera vätt, att man inte kan vara vaken på så konstiga tider då han sen har svårt att anpassa tiden och sova närsom annars.

Vad tycker ni om OS och sport?


Jaja nog om det.

Idag har det varit en lååång och trist dag, jag och Ozzy har varit och traskat i skogen och gjort spår så man kan gå längre in i skogen:)
Och tränat en massa trix med han:)
Sen då fredrik slutade jobbet for vi in till "storstan" eller så inte och åt på Frasses och sen for vi och kollade på dundret och jag knäppte lite kort med mobilen som inte alls vart bra, på en bild ser de ut som massa ljus bara.
Kommer att lägga upp bilder i helgen då jag har sladden så får ni se:P
Sen for vi hemåt och kollade på bygglov och åt chockladpudding med vaniljsås:)
Gott gott!

Nu är det inte länge kvar tills vi åker hem igen, det ska bli skönt men då är det full rulle hela helgen för min del, för på fredagen blir det att klippa mor och far och sen ska jag försöka fara in till stan och kolla lite på en pressent åt Cornelia som fyller ett år på måndag och lite annat.
Sen på lördagen ska jag och Maria servera Therese(fredriks syster) och hennes arbetskollegor och efter det blir det kanske det blir någon öl :)
Och sen på söndag kanske jag och maria har tänkt att grilla eller liknande med hennes tjejer som hon ska hålla koll på:)
Och främst ska det bli skönt att sova i min egen säng!

Nä nu ska jag vara lite social och kolla Idol:)
Ha det bra:)

Kommentarer
Malin

Hej Helly!

Kul att du tittade in på min blogg. Hoppas allt är bra med dig! Nya lägenheten ligger också påbjörksgatan fast på snövägen :) Vi var ju som tvungna att hitta något lite större.

Kramkram

2010-02-17 @ 13:28:13 URL: http://livetarsummanavdinaval.blogg.se/
Helena

Tjooohoo! Har inte planerat nån hemfärd ännu, även om jag längtar hem supermkt!! Men till påsk blir det iaf nån sväng vet dock inte hur länge för jag tänkte åka på en liten utlandssemester då ;)Men vi får lov att ses när jag väl pallrar mig upp, är dock såå mkt i skolan just nu! Allt bra med dig? Kraam kraam

2010-02-17 @ 20:02:25 URL: http://heenaa.blogg.se/
Helena

;) det blir nog mest troligt till Egypten, beroende på om vi hittar nån resa.. idag!! Och de blir jag, tommy, ch och frida :)

2010-02-18 @ 07:12:34
Malin

Yes, vi båda såg att det var en liten kille på ultraljudet så vi frågade om vi hade rätt :)

2010-02-18 @ 12:33:20 URL: http://livetarsummanavdinaval.blogg.se/
Helena

ååh hade dom de bra då? :P

2010-02-19 @ 10:51:04
Tanja

Tack så mycket, kram på dig o hoppas allt e bra med dig!

2010-02-25 @ 22:36:00
Linda

Nejmen hejdu!

Jag har fått dom av min svärmor i present strax före jul men hon har beställt dom från jotex iallafall =)



Hur är det med dig nu för tiden då? :)

Kram

2010-02-26 @ 07:51:32 URL: http://lindamadelen.blogg.se/
jennyfer.

Men det handlar ju inte om att "springa efter en boll eller göra det svårare och åka på hal is efter en puck, eller dunka en boll i marken... etc".

Heller inte "bara om makt, vem som vann vad och vem som är starkast?"



Det handlar ju om en livsstil som man väljer, i första hand för att man tycker att det är kul och har intresse av. Hade man inte tyckt om det man gör hade det ju inte blivit något vettigt av det hela. Det är något vissa människor brinner för och tycker det är värt att lägga ner hela sin själ på. Alla har olika intressen och prioriterar olika saker i livet, målet kanske är att man vill spela på elitnivå? Männniskor kan prioriterar att vara vaken på natten för att kunna följa OS framför något annat?



Du kan ju gå till dina egna intressen och de mål du vill uppnå här i livet. Tror du att alla anser att det är korrekt och rätt?

2010-03-03 @ 14:18:43
helly

Jennyfer det jag menade med inlägget mest var att varför ska dom behöva visa det på tv, eftersom jag inte alls är intresserad utav det.

Självfalligt så kan dom ju inte bara lyssna på en människa som har en annan åsikt än någon annan men det var mer bara något jag ville få ur mig:)

2010-03-03 @ 19:32:33
Anonym

Nä, men så är det ju med allt, knappast någon som tycker om precis allt som sänds på TV. Men som tur är finns det väl något för alla som faller en i smaken.

2010-03-04 @ 21:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback