Underbara liv!

Goddagens alla glada!
Känner mig hellt glad och lycklig idag trost att hundarna tjurar lite och lever rövare ;)
I söndags bestämde jag mig att följa med gubben till Gällivare, så slapp han vara själv och sen att jag får sällskap på kvällarna PLUS att vi behöver få vara tillsammans.
Tycker inte alls om då vi har varit ifrån varandra, då känns de som om vi bara gör en massa måsten på helgerna.
Jag LÄNGTAR verkligen tills den dagen han får börja jobba hemma igen.
Så man kan göra någon mera på veckorna än att bara fixa och dona på helgerna.

Vi var framme här kanske vid halvåtta tiden på kvällen och började fixa och dona här så man fick alla saker på plats och då vi väl släpper ut hundarna så springer Ronja bort och är borta i en halvtimma, vi pratade med Fredriks kusin och han trodde att hon kunde vara vid reninhägningen..
Så då vi skulle sätta oss i bilen och fara dit och kolla då kom hon hem!
Tur det, så nu är jag hellt noga då hon är ute antingen får hon gå i koppel eller så är jag ute med henne själv så hon inte springer dit om de är dit hon springer.
Sen vart vi klara med allt och kunde sätta oss ner och kolla wallander i 4an klockan nio:) sen vart de natten.

Igår-måndag klev vi upp vid tio tiden gick ut som vanligt och förberedde med maten till dom sen vid elva tiden kom Fredrik och tog Ronja med sig till jobbet, så då vart de bara jag och Ozzy kvar i stugan, skönt då kunde vi ta de lugnt och träna ifred:)
Sen slutade dom till och med väldigt tidigt, han var framme 5 så då vart de en tidig middag som bestod av renskav med tagliateller :) MUMS!
Sen for vi och köpte karra i en affär som är betydligt närmare än vad vi har tidigare åkt till, förr åkte vi in till självaste centrum och dit är de tre mil och denna affär är bara några kilometer bort!
Och så vart de en massa film och natten.

Idag steg vi upp halv tio och gjorde allt i ordning och sen har vi tränat en massa både Ronja och Ozzy och inne och ute.
Så nu är jag hellt slut och bara vill vara ett litet tag:)

Men är så himla glad att jag har min älskade Fredrik! Du är finast och jag älskar dig så:)

Ha en bra dag.
kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback