Kvällen är här:)

Skönt!:)
Idag har vi tränat en del både han och jag ute och inne, på bland annat Sitt, ligg och stå:) Och göra det fort!
Och det gick super bra, han förstod vad jag ville:)
Sen då man lägger godis mitt framför han så kollar han bara på en och tar inte och rör inte på det eller sig själv förän jag säger det magiska ordet "varsågod".
Och sen så kollade jag om han ville lära sig tass och sidan med rullarunt, tass kan han men inte själva ordet "tass" men nu har jag börjat varje gång jag torkar tassarna säga just "tass" och då lyssnar han på mig för han vet vad som ska göras och sen då jag provade sidan gick de bra men han är lite skrämd sen dom tog bort stygnen så det tar lite längre tid för han att förså det, och som sagt man får träna för att han ska vilja lära sig och ha tålamod! Och rulla runt gjorde han tre gånger, super duktig!
Bara man ge fan på det, så kan han det sen!
Sen har vi varit ute en del i det fina vädret och tränat på kom hit och gå fint och de gick bra:)

Nog om hund, jag har diskat bort både gårdagens disk och efter middagen som bestod av korv och mackaroner, jaa nu har jag ätit mycke mackaroner under två veckors tid men vi har en plan med det att vi ska resa frysen som vi aldrig gör:)
Sen har jag plockat lite granna och skrivit tre olika CV:n som ska lämnas in i helgen och då får man hoppas på det bästa för nu måste jag väl ändå få nå ordentligt jobb!
Tycker man iaf!
Och så har jag gjort mig "hemläxa" idag också som jag fått utav pappa:) ska berätta sen vad de är.
Vet inte riktigt vad de är meningen ännu, men han skulle berätta då jag gjort klart den.:)
Och nu ligger jag i soffan med ryggvärk och funderar om man ska snart slänga sig i en dusch och stoppa absolut torr som jag gjorde förra veckan så det sitter i ordentligt:)
Men ska nog först gå ut med Ozzy och träna han lös först.

På tal om annat har jag fått jätte långa naglar som jag ska testa måla i olika färger och former imorgon om jag kommer ihåg bara för att testa nå roligt:)
Eller de kanske bara blir en fransk manikyr:)
Men har tänkt klippa av mig dom, mycket snart för de gör så ont då dom böjer sig eller liknande (händer oftast då jag bråkar med någon av hundarna eller då vi bara går ute med koppel då man råkar ha en nagel i mellan:P)
Och jag har då inte mjuka naglar heller så det gör vääääldigt ont.

Juste igår kväll vid elva tiden fick jag någon knäpp idé att baka, så jag ställer mig i köket och börjar göra negerbollar, mums vad gott de vart:)
Har varit och tagit en efter en hela dagen, men de är nog bäst att jag sparar någon till Fredrik kommer hem imorgon så jag inte behöver baka nya:D
Sen tänkte jag också baka en sockerkaka, men de kände ajg att de skulle ta för länge:P haha
Men kanske gör en lite senare?
mmm, gott!
Eller jag är inte den som tycker om fika så då jag har bakat, inte för att de blir äkligt eller nå men jag fikar sällan bara, men de är roligt att baka:)
Någon annan som tycker de är kul med bak?

Nää nu ska jag glotta runt lite och duscha sen:)
Kramis

Kommentarer
FlizanLizan

sv: Härligt, joda de e finfitn ;)

2010-04-22 @ 08:41:56 URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback