17/4-09

Det var dagen vi förlovade oss och igår var de prick ett år sen.
Vi hade planerat länge att fara till Boden på Panelen och äta men vi började vela fram och tillbaka om vi skulle göra det eller inte.
Men tillslut bestämde vi oss för att göra det och innan så for vi och lämnade av Ronja hos Fredriks föräldrar sen Ozzy till hans syster och sen for vi dit.
Vanligtvis då man äter på restaurang så blir man hänvisad till ett bord och sen får man menyn men där skulle man beställa innan man satte sig.
Sen fick vi maten, vi beställde pepparsteken som dom är omtalade om och den var så god som förväntat! Så köttet får 9/10.
Sen beställde vi efterrätt och jag tog cheesecake med blåbär och det smakade gott tills jag kom på halva och då vart den frusen och då tänkte man mera på att dom bara köpt en hel och stoppat i mickron..och sen var grädden typ gammal eller nå som man fick till.
Så efterrätten fick 1/10 eftersom jag inte fick ge minus eller noll, tyvärr.
Och Fredrik bestämde sig för nå ägglikörglass med colasås och det smakade som vanligkulglass som man kunde göra hemma så den fick 3/10.
Man förväntar sig mera avancerat då man går på en sån restaurang, kommer då inte gå dit igen om man är sugen på god efterrätt eller någon förrätt som dom inte ens hade.:)
Sen for vi tillbaka till Luleå och for och kolla lite hus vart man kan tänka sig att bo och så ( vi har väldigt stort intresse och gemensamt intresse utav hus och hur man kan göra om och planera.)
Så kul att fara lite överallt:)

Sen for vi och hämtade Ozzy och då vi skulle hämta Ronja så kom hon i hallen och hälsade på oss sen gick hon och la sig igen och hade bestämt sig för att sova över där, så de fick hon!
Haha, man vet ju att barn kan välja men hundar:)haha
Så for hem och skulle kolla lite film på tvn, men var alldelles för trött för de så gick och la oss istället.
Men en enkel och trevligdag iaf.



Klätt upp oss lite, och självklart ville Ozzy också vara med :P


Sen idag vaknade vi utav att de plingade på dörren, jag vart hellt rädd för det brukar aldrig komma någon hem till oss om vi inte är medveten om det:)
Haha, så jag bad Fredrik gå och öppna och då han öppnade stod en Rottis där (hans första tanke) och sen hans pappa:)
Dom skulle in till stan och tänkte passa på att lämna henne då, så då var de bara att stiga upp och göra sig iordning.
Sen satte vi igång och storstäda, vilket behövdes då det är så sandigt/grusigt och skitigt ute som man hela tiden får med sig in och speciellt då man har hundar:)
Sen for vi en sväng till Rosvik och jag hoppade av hos Daniel och Jessica och Fredrik till hans kompis som bor på samma gata.
Sen vid halv fyra tiden kom han och hämtade upp mig.
Så for vi och kollade på ett hus som hade visning idag, som vi hade kollat på igår.
Fint och stor tomt men hellt klart ett renoveringsprojekt, kolla kan man alltid göra!
Sen for vi hem och Fredrik och Ronja packade sina saker och for till Gve och innan det tog Fredrik upp min cykel ur källaren, så nu blir de enklare för mig att ta mig och fortare!
Sen efter en timma ville Maria att jag skulle följa med henne och ranta lite så hon kom och hämtade mig och lilla Ozzy fick stanna hemma.
Efter kanske en timma kom jag hem och då satt han framför dörren och väntade fint, gick jag in snabbt och kollade om han hade gjort nå bus - men inte de! DUKTIGA hund!
Gick ut en långis med han och nu har vi bara tagit de lugnt eller han ligger och sover och jag sitter här och ska snart gå och lägga mig:)

Ojoj där vart de mycke "SEN" haha!



Hittade älklingarna så här, medans jag stod och gjorde mig klar!
(vart nog less på att vänta, lika att ta en tupplur ;) )


Kommentarer
FlizanLizan

sv: Hehe tack vad kul att du tkr det :D

allt bra? :)

2010-04-19 @ 11:33:59 URL: http://flizanlizan.blogg.se/
FlizanLizan

sv: jaha vad jobbigt :/

Joda med mig ere finfint ;)

Vet inte riktigt tar en dag i taget hehe sj? :P

2010-04-19 @ 14:47:26 URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Linda

Allt är bra,måndagar är alltid tråkiga tycker jag,haha!

2010-04-19 @ 18:47:25 URL: http://hummingbird.blogg.se/
nath

söta vovvar :)

2010-04-19 @ 22:08:28 URL: http://onlynattan.blogg.se/
Sofie

söta =)

2010-04-21 @ 07:05:41 URL: http://sofiefi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback