Ronja och Ozzy

Första dagen då Ozzy hade kommit hit till oss, gick det först jätte bra då Ronja träffade han, sen så trodde han att Ronja hade mjölk i tissen och bet tag där så Ronja sa åt han med ett rejält morr och ett litet naffs, ingen rolig syn.
Både jag och Fredrik vart ganska rädda och trodde aldrig att det skulle funka mellan dom.
Men efter det har det gått jätte bra, och hennes morr till han då dom busar har blivit mjukare och gladare:=)

Sen igår fick vi höra av tre stycken då man har berättat om händelsen:

Fredriks arbetskollega : Men vad bra då kommer ni att få en fin hane! Och man får absolut inte avstyra då hon säger åt han eftersom då kan de hända att det blir för mig.
"Jag hade en tik och en valp och jag avstyrde alltid då hon morrade åt valpen och en dag då jag kom hem från jobbet fanns inte valpen kvar- då hade valpen varit kaxig och tiken hade ätit upp hela valpen fanns inte en tuss kvar av den, och så gör dom för att dom skäms för att det gick överstyr"
(Då man får höra det tänker man jaaa det är så sant så!)

Foderköparna: Hellt och hållet normalt och tikarna är dom bästa lärarna och det kommer att underlätta för oss jätte mycket för Ronja hjälper till!

Fasters vän som är utbildad hundbeteende: Dom gör så där, och fullkomligt normal och låt dom bara få vara bland varandra och visa vem som är äldst och klokast!

Är ju inte det lättaste att veta det från början då man aldrig haft två hundar tidigare, men direkt man får höra det är det som en sten trillar från hjärtat, så himla skönt!
Och allt är ju så logiskt att man ibland glömmer bort det enkla, man sitter dom fast i en liten bubbla om man inte får höra från andra som har lite mer erfarenhet.
Är så tacksam att det finns dom som vill dela med sig av den!:)

Så hela kvällen igår då vi kom hem så busade dom järnet och det gick hur bra som hellst, super roligt!!


(Ursäkta suddiga bilder)

Då fredrik kom hem från jobbet fem över fyra som jag hade sagt att middagen var klar så åt vi och sen for vi mot Råneå och köpte foder åt Ronja, ett svenskt foder som kostar endast 420 kr för 15 kg.
Och det vi hade tidigare kostade drygt 600 kr för 12 kg så mycket billigare och minst lika bra om inte bättre, vi får väl se hur Ronjas mage och päls blir, jag tror nog att det inte ska vara någon skilldnad eftersom hon brukar aldrig bli dålig i magen av någon mat.
Sen har vi tänkt att Ozzy också ska få den maten då han blir lite äldre så slipper man ha två påsar, tar som lite plats.

Efter mycket bus vart alla trötta och gick och sov på varsitt håll, utom jag som är en jäkla nattuggla fast jag är trött.


Tjuvtagit dom då dom sov:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback