Nästan en vecka..

. Har nu gått sen sist jag skrev.
Jani det har väl kanske inte direkt hänt nå speciellt, men ska iaf skriva lite ointressant:P

Onsdagen: blev det att Ronja följde med Fredrik till jobbet då dom skulle jobba utanför Aitik i någon skog och hade en barack(eller hur det stavas)  som hon kunde vara i.
Så det blev en riktig lugn onsdag för min del, kunde koppla av lite mera än vanligt då jag har båda hundarna.
Sen då dom slutade jobbet kom dom hem och hämtade upp oss så for vi in till stan och åt på FRASSES i Gällivare och det ska jag säga var riktigt gott!
Och så köpte vi med oss lite gosis och for hem och tittade på tv hela kvällen och var ut med hundarna i mellanåt.

Torsdagen: Hade jag båda hundarna som vanligt och det var full rulle.
Sen så försvann strömmen till och från också hela tiden, så det var inte speciellt roligt..:P
Mitt ute i ingenstans och utan ström och mörkt ute och mörkt inne.
Fick en liten tanke där: att det var som i en film att någon hade kapat strömmen och skulle död oss eller nå liknande :D Haha nog har man kanske sett för mycket film då man börjar fundera nå sånt hihi.
Men sen vid elva tiden hade den kommit tillbaka och inte försvunnit nå alls.
Och Fredrik ringde vid två tiden och sa att han skulle sluta tidigare också så han kom hem vid tre tiden och då tog vi det lite lugnt och sen for vi igen till stan och köpte med oss KINA mat!
Och så for vi hem och åt sen titta en massa tv bla "Mammas pojkar".

Fredagen: Blev det att kliva upp vid halv nio och gå ut med hundarna och sen hoppa in i en dusch för första gången sen måndagen och sen sminkade jag mig också och sen vart det att göra lite frukost och sen bar vi av mot LULEÅ för att invänta på att få komma till veterinären där vi skulle vaccinera Ozzy, vi for förbi hemma och vattnade blommorna, hämta alla räkningar och lite mera kläder.
Sen for vi till Lulsundet och vaccinera lillgubben och då vi satt i väntrummet var det en kvinna där som var verkligen livrädd för hundar, shiiit vad jobbigt att man kan vara så rädd trots att Ozzy bara är en liten valp fick hon svårt att andas.
Men tillslut fick hon gå in med sin kanin och kunna andas;)
Och efter det fick vi komma in och vaccinera han och då vetrinären kollar på tidigare vaccination så berättar han att han känner den som har vaccinerat Ozzy tidigare, så det kändes mycke tryckt att han visste om den då vi har haft så otur med Troja för två år sen..
Men iaf efter det for vi till mina föräldrar och fick lära oss laga lassange och sen var det mat och efter det var vi tvungen att fara igen för att hinna se lite idol:)
Efter det vart det en film som vi hade tagit med och sen natten.

Lördagen:Började som vanligt med att rasta hundarna och göra oss klara och åt frukost.
Sen bar det av till Gällivare och handla inför veckan, sen då vi kommer tillbaka har Fredriks föräldrar kommit hit då dom ska byta ut soffan till den dom hade tidigare i deras hus.
Sen lagade jag och Fredrik middag, skav med pasta.
Och sen for vi igen till stran då vi glömde att köpa godis!
Men för min del vart det morötter och gurka med taccodipp.
Och då vi kom tillbaka skulle hans föräldrar åka hem till Luleå igen så då blev det film för hela kvällen för våran del.

Och nu idag söndag har vi hunnit med att varit ut med hundarna och sen tvättat en tvätt och diskat bort hela disken sen igår och polckar lite granna.
Och nu har vi sett reprisen av Idol vem som åkte ut, då vi inte kollade på det.
Nu blir det att hänga upp tvätten och sen ut med hundarna och sen har jag tänkt gå på en promis med Ronja.

Man gör som inget annorlunda då man bara är hemma hela dagarna och är med hundarna:)
Mitt ointressanta liv:P hihi

Ha en bra dag.
kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback