Jäkla skit måndag!

Hahah eller den har ju nyss bara börjat men ändå, det är för att jag längtar tills helgen kommer så jag kan få sova en hel natt , eftersom jag tar hand om Ozzy på veckodagarna och stiger upp och ut med han mitt i nätterna så är det Fredriks tur på helgerna eftersom då jobbar han ej. :)

Jag har haft en super mysig helg, men massa film och gomat och mycket snaks!
I fredags såg vi filmen "man on fire" och den har vi sett tidigare men är väldigt bra.
Man förstår som inte hur man kan kidnappa någon annans barn och kräva pengar av föräldrarna, eller visst det är ju en smart idee eftersom man kan ju få rejält med pengar, men stackars barn som utsätts för det!!
Kan du säga att jag hade gjort liknande sak och döda hela bunten som hade tagit mina framtidna barn.

Och på lördagen blev det fläskfile och pommes med bea sås, super gott!
Sen kollade vi på "tre systrar och en mamma" och den var ganska bra ändå:)
Vi var även förbi mina föräldrar med hundarna för att dom skulle få se hur dom busade ihop:)
Gick super bra då vi var där också.

Och igår blev det att vi for till Karlsvik och släppte hundarna, Ronja tyckte det var ritkigt kul att få komma ut och göra nå annat än att vara med lillgrisen ;)
Och för Ozzys del verkade det som om han tyckte det var stort, eller det såg som ut som det men han sprang ändå kanske en meter in i skogen för att prova, resten av tiden gick han vid oss och strosa :)
Sen for vi och stoppa fast kuppevärman till bilen i Rutvik och efter det for vi och kollade och "varghunden" fanns att hyra, Fredrik har sett den filmen för kanske tio år sen och ville se den igen för tydligen är det en riktigt varg i den och den har iaf bott här i LUleå .
Men vi fick inte tag i den någonstans sen bestämde vi oss att höra med Fredriks syster om vi kunde få låna hennes dator och ladda ner den, och det fick vi.
Det var en väldigt bra film måste jag säga, hellt värt att se!
Sen så lagade Gubben min mat åt mig igår, vart kött i någon sky fast tjockare och pasta, super gott!

Känns super skönt att Ronja och Ozzy går i så bra ihop då dom busar, eller rättare sagt att dom växer ihop med varandra och blir lugnare och inte hela tiden busar.
Ronja låter Ozzy hoppa och ligga på henne hur han vill, rengöra henne och allt!
Super duktig är hon! och även han då men han är ju bara en liten skit så han förstår ju inte så mycket av livet ännu:P
Han har nästan lärt sig sitt och det är Adams förtjänst, för då dom var här för någon vecka sen så höll han på och sen dess har det gått jätte bra då man ber han sätta sig:)

Idag blir det att bara vara hemma och ta det lugnt och vara med Ozzy :)
Sen kanske det blir ett litet äventyr :)) vi får se, håll tummarna!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback