Allt möjligt :)

Idag har det varit full rulle, som vanlig med andra ord nu för tiden.
Vid två tiden cyklade jag till vårdcentralen där Sofie och Cornelia var, hon gick in till doktorn medans jag hade fått i uppgift att ge lillan lite mat, men det dög inte alls, då försökte jag gå omkring med henne, men det var inte heller nå roligt tyckte hon sen gick jag in i skötrummet för jag tänkte att det kanske var nå i blöjan som hon störde sig på, men inte det heller, toksvettades gjorde jag och just som det var kom Sofie in i rummet.
Och det som det var, var att hon var ju bara trött.
Hihi , tur att Sofie inte var långt borta, lillan brukar annars vara riktigt lugn och snäll men det är inte alltid lätt att tyda vad hon vill. :) Men det gäller ju bara att lära känna henne så kan man.
Så vi la henne ner i soffan med mysfilten och Sofies tröja så somnade hon på bara någon minut!
Sen For vi till storheden där Sofies arbetskollega var och gick runt på alla affärer och varenda gång vi skulle fara någonstans med bilen var det nå konstigt Sofie gjorde med bilen, utanför HM så glömde hon att ta ut nykeln och låsa den, utanför Lindex körde hon över en trottoar, utanför Jysk var hon utanför rutan båda gångerna hon försökte fixa till det.
Haha, undra om hon fick körkortet på posten ;)

                       

Sen efter vi hade varit klart på Storheden körde hon hem mig och då var det bara att äta någonting då jag bara hade ätit frukost, då vart det stekt ägg med baccon och två mackor med keso, tomat, gurka, aromat, skinka :) och till det vart det att dricka juce!
Jag och Ronja tog en promenad efter att jag hade gett henne mat och sen till nio var det Gray´s!
Efter det vart det en till promenad eftersom min cykel stod utanför vårdcentralen och min kära syster nämde idag att jag kanske inte borde ha den där då den kan bli stulen, så vi traskade dit.
Och då fick jag chansen att träna Ronja nu med cykeln, eftersom hon blir hellt ivrig på framdäcket och vill vara före det så tänkte jag att jag kan prova gå med cykeln så hon lär "känna" den istället för att bara sätta igång och cykla och tro att hon ska kunna från början, det tog hela 35 minuter innan vi var hemma, då jag var tvungen att stanna och få hennes uppmarksamhet, men i slutet blev det bara bättre och bättre, så jag provade att cykla lite, och det funkade bra!
Men mera träning behövs.
Får se om det blir en Pomenad imorgon eller om jag ska våga ta cykeln.
Vi får se :)

Har även tvättat två tvättar också och hängt upp, det är så bra att ha en tvättmaskin hemma istället för att behöva gå ner till en tvättstuga, man tvättar kanske lite oftare än vad man behöver, men det är bara skönt att kunna göra det när man vill utan att behöva boka en tid hela tiden, och då är det ju inte säkert att man kan, för det kan ju komma upp nå hellt tvärt.
Nää, jag vet inte vad jag skulle gjort utan en nu då man haft en ett tag. :)

Saknar min Gubbe, han kommer hem imorgon , det ska bli skönt!
Tydligen så kommer han att vara där borta hela månaden ut, men det är ju som bra på ett sätt iaf.
man får tänka positivt bara, det går ju fort!

Nu blir det att städa lite och sen gå och sova. :)

Kommentarer
Anna

Tack! Nej, jag hade inte plattat det, men det är taget direkt efter frisörbesöket, så det är ju lite stylat ändå =)



Vad söt Cornelia är! Är det din systerdotter? Kul att du läste min blogg! =) Ska ta och läsa igenom lite mer på din med nu

2009-05-14 @ 00:35:40 URL: http://channah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback