DH-ikväll!

Goddagens:)
Idag har man inte gjort så mycket eller iaf inget särskillt iaf.
Vaknade idag vid sex tiden då gubben hade farit och vart lite rädd då jag inte hade hört att han hade farit, så jag var tvungen att ringa och kolla vart han var.
Och då säger han att han hade glömt maten så jag kutar upp och kollar i kylen, men där ligger det ingen matlåda och då jag kommer ut ur köket så hinner jag bara se att ytterdörren stängs, då hade han redan tagit maten som han hade stoppat i hallen och gått mot bilen igen:)
Efter det tog det ett tag för mig att somna om, vid sju tiden kanske jag somnade och sen vaknade jag upp vid halv åtta och bestämde mig att stiga upp.
Och då vart de full fart på all stressnivå.
Klä mig, ut med hundarna, Skotta snö, gå in, kissa, blötlägga maten till hundarna, ge dom maten, ut med hundarna, få in båda hundarna(Ronja har en egen vilja och tycker att hon är nog gammal för att vara ute själv?!), äta frukost och sitta i det lugna och se tv och kolla internet, sen ut igen med dom. och så hålls det på hela dagen.

Och nyss har jag hunnit slänga i  mig lite lunch, jag vet det närmar sig middag men var så hungrig så det vart lite gröt och macka:)
Nu är det bara tre timmar kvar tills Fredrik slutar jobbet och då är han här hemma till halv sju, Undra vad man ska laga för någon middag idag?
Imorgon så blir det mest troligen FRASSES jag längtar efter nå flott mat:)
hihi men gubben sa senast igår att han inte ville att vi skulle äta ute den här månaden, men nog vet jag att jag kan övertala han på det ;)

Juste sen är Ronja lite konstig, eller ja jag vet inte säkert om hon hittar på men iaf, typ dom här två dagarna har hon börjat skälla och morra mot skogen och sen mot byn men då hon gör det kollar jag om jag ser någon eller rättare sagt kollar efter ett djur, men jag ser då inget och hör då inget heller att det ska vara någon där.
Och ibland då hon gör det och jag säger åt henne att bli tyst kollar hon på mig och gör det igen och kollar på mig som om jag ska förstå att det är någon där, men jaja hon kanske hittar på :P
hahah nu vart det kanske svamligt men vet inte riktigt hur jag ska förklara :)

Och ikväll är det DH det ska blir roligt och rogivande att se på :) En av veckans höjdpunkter!

Nu ska jag passa på att spela lite blitz på face medans hundarna sover.
Ha de bra.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback