Gott & Blandat :D

Dagen idag började med att stiga upp kvart över 6, klev upp och sa hej då åt D då han skulle fara till jobbet..
Satte mig direkt framför datorn kolla alla sidor jag brukar sen kolla jag efter jobb, visst det finns många om man har dom utbildningarna..:( så tyvärr ingenting som jag passade till idag..
Sen kollade jag nyss klar på kanal 5s webb tv på "Den rätte för Rosing" , tycker det är hellt klart sevärt , underhållande om inte annat :)

Sen funderar jag lite grann över hur pengar verkligen kan styra en.. tycker det är synd speciellt om en vänskap eller relation kan förstöras..
Väldigt många tycker att pengar formar den man är idag, till viss del kan jag hålla med om men inte hellt.
Hade jag blivit miljonär idag hade jag inte förändrat min personlighet så mycker iaf, men mina vanor hade varit betydligt annorlunda ;)
Jag hade nog varit ganska sparsam ändå och tänkt till innan jag shoppade loss.
Hade jag kanske växt upp som rik hade jag möjligtvis inte haft ett hum om vad pengarnas värde är.
Så man får väl säga att jag hade turen i oturen vid min sida att jag fick leva mitt liv och ingen annans. :P

Igår klockan tre bestämde jag mig för att rymma en sväng till Piteå, så ringde till C och hörde vad hon skulle hitta på och hon hade inga alls planer.
Då var det bara att hoppa in i duschen, göra mig klar och ringa Ltnbd och höra när bussen gick.
16.22 kom bussen vid E4 an vid Ersnäs, då jag väl hoppade på bussen skulle jag betala stoppade jag fram båda händerna med fulla av 1-kronor och 50-öringar och sa att det var jämt till busschaffören, skrattade han åt mig och gav mig biljetten.
Jag hade nämligen rensat i en gammal väska och hittat fullt med småpengar.
Väl framme i Piteå mötte jag upp C och Selda och så promenerade vi hemåt till dom, där det bjöds på ett antal koppar kaffe, resultatet på det vart - skakningar, toabesök, skakningar, toabesök, toabesök och ännu mera skakningar osv...
Ett plus till det hela är att dom hade precis börjat röka ute, så slapp jag känna att jag blev röksugen!
Följde med dom ut istället ut och kollade på dom där.
Mycket surr och flumm av allt möjligt men mycket trevligt hade jag!


Lite bilder också :)


Precis då vi har möts :)



M&C Snuskar ;)



Kaffebryggaren ;)



KaffeKoppen!



Kulan!!



Selda -sötoo!



Cam :P

Nää, nu blir det att göra nå nyttigt!
Ha en bra dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback