Ozzy

Nu är Ozzy 7 månader och 13 dagar :)
Tänk vad tiden går fort, då vi hämtade han var han bara som en liten mini gris som vägde 3,5 kilo..
Och nu väger han 26-27 kilo och är stor som en större gris !
Men ranglig, men de kommer gå till sig nu till sommaren då vi kan vara ute hela dagarna och gå och gå gå gå överallt och slippa all snö och halka och allt som hör till!
Han är nu hellt rumsren kan sitt, ligg, stanna, titta på mig mm och lyssnar overhört bra!:)
Men visst det har inte varit en dans på rosor då han är otroligt envis och tjurig och ska testa en typ hela tiden!
Haha, men de börjar ta sig sa mordbrännarn.
Men långt kvar tills han är superbra!

Nu har vi verkligen sattigång hårdträning på han, vi har börjat gå mycket längre promenader med han för att stimullera han mera sen tränar vi mycket hemma med hjärngympa bland annat boll som man stoppar mat i och så ska han få ut det och idag köpte vi en annan variant fast lite svårare, sen mycke annan träning.
Idag har jag gått sammanlagt 80 min med han på långisar sen gick Fredrik med han ordentligt på morgonen i kanske en halvtimma, plus då alla kortisar så han får göra sina behov.
För kanske två - tre veckor sen drog han hur mycket som hellst i kopplet och ville hit och dit och fram fram fram, men nu har han börjat förstå hur man ska gå och inte dra framåt så mycket.:)
Kanske har de med kastreringen att göra, eller iaf en del och sen att jag har tränat han så mycket.
På tal om kastreringen så har stygnen ännu inte plockats bort då det varit påsk, men på fredag ska vi fara och göra det och där dom har öppnat upp där stygnen är ser mycket fint ut och har läkt mycket bra!

Nä nu ska jag se lite film och Oz äter ben för fullt:)
Han brukar kasta upp de i luften och busa med det då han typ har gnagit på det i 30 min :P

Juste hade ju sagt att jag skulle lägga in bilder snart, men det kommer om vilken dag som hellst då jag får låna Sofies sladd!

Trevlig måndags kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback